Lesaanbod

Keep-Fit
Begin de week goed met keep fit op maandagmorgen! In deze damesgroep maakt het conditieniveau en de leeftijd niet uit, de les is voor iedereen goed te volgen. Elke maand is er een ander programma, waarvan de warming up en de cooling down vast onderdeel zijn. Verder variëren we volop, het afgelopen jaar zijn onder andere pilates, zumba en circuittraining aan de orde geweest.

Pilates
Pilates is een trainingsvorm waarbij het trainen vanuit het lichaamscentrum (buik, rug en bekken) centraal staat. Het is een uitgebreid systeem van (voornamelijk) oefeningen op de mat. Door zeer bewust en gecontroleerd te bewegen kan er met vloeiende motoriek en intense concentratie gewerkt worden vanuit je centrum. Spierkracht en flexibiliteit worden verbeterd, vooral die van de rompspieren. De wervelkolom wordt soepeler en is beter op z’n taak toegerust. Rondom het bekken wordt alles veel stabieler.
De les is geschikt voor iedereen die wil werken aan een betere lichaamshouding, een sterker lichaam en soepele spieren en tevens voor mensen die herstellen van een blessure of bepaalde lichamelijke klachten hebben.

Steps
De step les is een leuke work-out (iedere maand nieuwe oefenstof!), waarbij de nadruk ligt op veel herhalingen, vetverbranding en conditieverbetering. Aan het einde van de les doen we spierversterkende oefeningen, waarbij de buikspieren nooit worden overgeslagen.

Intensieve conditietraining
Tijdens deze conditietraining wordt er gericht getraind om uw basisconditie naar een hoger niveau te tillen. Ook wordt het uithoudingsvermogen getraind en wordt er aandacht besteed aan kracht en lenigheid. Dit alles vindt plaats op zeer gevarieerde manier. Denk hierbij aan trainingsvormen zoals: Circuit-training, Tabata, High Intensity Interval Training (HiiT) en Steps.

Sport & Spel-gym 
Voor gymnastiek zijn de kinderen in groepen verdeeld naar leeftijd. De kinderen leren allerlei oefeningen met en zonder toestellen. Door deze oefeningen bouwen ze kracht en lenigheid op. De gymlessen zijn een aanvulling op schoolgymnastiek en een voorloper van het turnen. Belangrijk is dat de kinderen plezier hebben.

Conditietraining dames
In deze damesgroep beginnen we met een warming-up in looppas met verschillende loopoefeningen, been/arm- en spieroefeningen. Daarna krijgen we grondoefeningen op de mat, van top tot teen. En de laatste 20 minuten gaan we lekker stuitvolleyballen.

Toestelgym
Voor beginnende turners en turnsters is toestelgym zeer geschikt. Ze leren op een speelse manier alle gymtoestellen kennen. In de loop van het seizoen wordt de moeilijkheidsgraad van de oefeningen opgebouwd. We zorgen er daarbij voor dat we rekening houden met de mogelijkheden van ieder kind afzonderlijk.

Selectieturnen
Dit is een aanvullend trainingsuur voor enthousiaste jeugdleden met turntalent. Alleen kinderen die door onze trainster Zwanet worden voorgedragen komen voor deze extra lessen in aanmerking.

Seniorengym
Een gezonde, leuke en gezellige en manier om uw spieren en gewrichten
soepel te maken en te houden. Tevens draagt dit bij aan coördinatie, balans, valpreventie,
kracht, en uithoudingsvermogen. Er worden verschillende oefeningen op muziek gedaan,
aangepast aan de leeftijd. Ook wordt er gebruik gemaakt van diverse materialen of wordt er
een spel gedaan. Iedereen doet natuurlijk mee naar eigen kunnen. De lessen geven een
positieve bijdrage aan uw gezondheid en zijn geschikt voor mensen met en zonder ervaring.

Stoelgym
Omdat bewegen ook op een stoel kan! Bij stoelgym zijn voeten, armen en benen
volop in beweging, het maakt u fit en versterkt ook de spieren en zorgt ervoor dat de
gewrichten zo soepel mogelijk blijven. Bij stoelgym worden de oefeningen zittend op een
stoel of staand met de stoel als steun(als dat mogelijk is)gedaan en worden ondersteunt
door muziek. Iedereen doet natuurlijk mee naar eigen kunnen. De les is leuk, gezellig en
gezond , geschikt voor mensen met en zonder ervaring.